987546

تفکر بسیجی بر آمده ازمکتب امام خمینی با محتوای چون: عدالت طلبی ، مردانگی و شجاعت ، غیرت و جوانمردی ، تعهد و وفا داری، صبر و پایداری ، عزت نفس و گمنامی ، دوری از شهرت طلبی بدون وابستگی به هرحزب و گروهی و در اطاعتی اگاهانه از ولایت. تفکر بسیجی مختص زمان و مکان نیست بلکه نیاز همیشه دوران است .

مقام معظم رهبری در همین راستا میفرمایند: فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت ، شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی است و خواستهای حقیر نشدن، روحیه و معرفت بسیجی باید همه گیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی که بر دوش دارد ، همان بار هدایت الهی و سعادت انسان ها را به سر منزل برساند. لذا بسیج تمام شدنی نیست .
تفکر بسیجی بیش از هر چیز بر ایمان و اخلاص استوار است.بندگی و عبودیت، سادگی و صداقت ، بندگی نه از روی طمع و خوف بلکه از روی عشق به معبود است. بسیجی بنده رب است، نه دنیا طلبی ، هر چه هست کسب رضایت معبود است.
فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان مهمترین مولفه خیزش و جهش درعرصه های مختلف جامعه امروزی ایران سربلند اسلامی ثمرات و برکات زیادی را به همراه داشته و یکی از محوری ترین این مولفه ها اقتدار جمهوری اسلامی است .
امروز حضور تفکر و اندیشه بسیجی برگرفته از آرمان های انقلاب اسلامی میتواند به عنوان یک الگو کار آمد در کار های گروهی و در متن جامعه و امنیت اجتماعی نقش اساسی داشته باشد .
به هرمیزان که در فرهنگ سازی برای ترویج  مفاهیم ارزشی همچون تفکر بسیجی  کوتاهی کنیم بیش از آن فرهنگ غربی و دنیا طلبی و مصرف زدگی فضا را پر خواهد کرد فرهنگ شهادت روحیه شهادت طلبی امروز در دنیا بزرگ ترین تهدید جهانی برای دنیای غرب است. اعتقاد به فرهنگ و تفکر بسیجی در بین جوانان ریشه دار شده  است. دنیای غرب ازین ریشه ها میترسد. افتخار بزرگ ایران سربلند به نسل جوان کشور و حضور سازمان یافته  بسیجیان در زمینه های مختلف  میتواند برای رسیدن به اهداف سند  چشم انداز  ۲۰ساله  مهم باشد. بسیج همیشه اقتدار نظام را تضمین کرده  و باعث سربلندی این کشور است .
دشمنان ایران اسلامی از تفکر بسیجی از فرهنگ شهادت از روحیه شهادت طلبی  هراس دارند.  دشمن در برنامه های مدون خود با افتتاح شبکه فارسی زبان بی بی سی ماهواره که توسط صهیونیز م و انگلیسی ها راه اندازی گردیده ، هدف بر اندازی نر نظام است. با  برنامه های مختلف و ایجاد تفرقه و بر شمردن  برخی مشکلات و دامن زدن به انها  و اخبار کذب میخواهند  نسل جوان کشور را  از هویت خویش دور نمایند. در یکی از برنامه های خود  که در خصوص جامعه و جانباز پخش گردید طی تماس تلفنی با اینجانب در یک گفتگوی زنده تلویزیونی در سبکه بی بی سی در خصوص مشکلات جانبازان ،  که فردی به نام خانم تقی زاد ه تماس گرفته بودند بنده عنوان کردم  اولا  شما را به عنوان یک رسانه رسمی نمیشناسم که بخواهم  به عنوان یک نویسنده و جانباز گفتگو نمایم در هر صورت  بجای دامن زدن به مشکلات جانبازان بهتر نیست شما عاملان  و کسانی که سلاح های شیمیائی را دراختیار صدام معدوم قرار  داده و آنها ناجوانمردانه رزمندگان ما را  شیمیائی کردن  شناسائی و معرفی کنید. اگر وقعا  دلسوز جامعه جانبازی هستید.شبکه فارسی بی بی سی  البته که جرات چنین کاری را ندارد چرا که  سردمداران  خودشان از عاملان اصلی هستن و هدف این شبکه مخرب جز جو سازی چیز دیگری نیست .
دیو سیاه  همان دشمنان  قسم خورده ایران امروز از چهار سو  تانک های خود نیرو های خود را ارایش داده اند جوان ایرانی امروز باید متوجه باشد که تانک های امریکائی برای او اینگونه ارایش گرفته اند وگرنه افغانستان و عراق جز یک بهانه بیش نیست .  بی حجابی،  اعتیاد ، مد گرائی ، خود از اهداف اصلی دشمن است . انها از فرهنگ شهادت  ز روحیه شهادت طلبی میترسند .
برای گسترش فرهنگ بسیجی باید این باور در اقشار مختلف مردم به حق ایجاد و گسترش یابد که بسیجی نقش افرین اصلی در حماسه هشت سال دفاع مقدس  بوده البته نیرو های نظامی دیگر نیز با همان روحیات بسیجی عمل میکردند امروز نیز بسیج در امنیت اجتماعی میتواند نقش اساسی را ایفا نماید .
اگر فرهنگ شهادت در جامعه،  اگر ما از شهدا خوب بگویم همانطور که بوده اند  قشنگ حرف بزنیم . از شهدا درست بگوئیم و مردم  بخوبی شهدا را  بشناسند   بحران ها در جامعه به خودی خود کاهش پیدا خواهد کرد .
نسل سوم باید خودش را باور کند که میتواند  مثل نسل اول انقلاب بسیجی ساده  و دلداده خدا باشد .
دیروز بسیجیان برای دفاع از کشور دنبال سهمیه و  مجوز و مال دنیا نبودند. رفتند و از کشور دفاع کردند.انها خودشان را باور کرده بودند با شیطان درون مبارزه کرده بودند در وصیتنامه شهدا هریک خود گنجینه بزرگی است. هر کدام خود یک دانشنامه است یک دانشگاه است جوانان ما بروند و سرگذشت  بسیجیان شهید را بخوانند از شهدای  کم سن و سال گرفته تا آن پیرمرد بسیجی چنان وصیت نامه های نوشتن که امروز از یک دانشجوی تحصیل کرده بر نمی اید. نوجوانی که یک شبه ره صد ساله را طی کرده است. ما خود نیز از  یک راه طی شده با شما جوانان حرف میزنیم .از یک مسیر پر از تجربه امدیم.جوانان ما بروند رویت فتح را ببینند. تمام  انقلاب ما در همین چند روزنامه سیاسی که  دائم دارند تو سر هم برای تصاحب قدرت میزنند نیست . حماسه رزمندگان فیلم دروغین اخراجی ها نیست . من هم رفتم دیدم  کلی هم خندیم البته فقط برای خودم خندیدم  به خودم ،  دیگران هم داشتند به من به مثل من میخندیدند
یه روز به دنیا خندیدیم، یه روز به همدیگه، حالا به خودمون می‌خندیم. از این که کارگردان آدم‌های شبیه به خودش رو دستمایه خنده مردم  سال هشتاد و هشت کرده ، ناراحت شدم. دوست  نداشتم  چهره  تحریف  شده آرمان‌گراهای دهه شصت، مضحکه مردم بشه. اما به هرحال اتفاقیست که در برابر چشم عقلای سینما افتاده و برادران زودجوش و دیرپز انقلاب و جنگ آخرین شیرین‌کاری‌هاشون رو نشون می‌دن. یه روز جلوی دانشگاه یه روز سر چهار راه حالا هم رو پرده سینما.
جنگ این نبود. این آدمای عملی و لمپن به کیلومتر پنجاه جبهه می‌رسیدن استحاله می‌شدن. دیگه تا اردوگاه اسارت به همون حال نمی‌موندن. کسی که بوی مرگ رو بشنوه خماری از سرش می‌پره. دنیای ذهنی کارگردان به اندازه شخصیت‌های فیلمشه. او فکر می‌کنه اگه روحانی و جاهل به درک هم برسند همه مشکلات کشور حله. نجبا و عقلا هم یا دکترهای هالو هفت شنبه هستند یا هواپیما رباهای منافق.    دیدم  مردمی که داشتن حسابی به من و امثال من  می خندیدند
یکی پرسید : راستی اصلا جنگ چطوری بود ؟ گفتم : ما خسته شدیم و داریم به خودمون می‌خندیم. این‌تلخ‌ترین خنده یه نسل سرخورده است. برگشتن به مردم هزینه‌های زیادی داره  و کار گردان با خنداندن مردم میخواهد با این شیرین کاری ها دلشون رو بدست بیاره . جنگ اینکه مسعود ساخته نیست این یک دروغ بزرگ ، بزرگ تر از دروغ سیزده ؛  نه دروغ تر از دروغ سیزده .
با چسباندن بر چسب روی داشبورد ماشین که : شهدا ما شرمنده ایم  و شهدا بعد از شما ما چه کرده ایم  و هر روز به ان نگاه کردن  و راه شهدا را نرفتن …باید شهدا را خوب بشناسیم راه شهدا را  و مهمترین مسئله اینکه بدانیم شهدا برای چه اینده ای جنگیدند ؟

 

غلامعلی نسائی  خادم الشهدا

□ دیاررنج مکتب رنج و صبوری و رهائی…
و شهادت پاداش رنج است.
 همراز پروانه ها باشید